Achtergrond van Niels
Niels heeft een interessante achtergrond en begon zijn carrière als grafisch ontwerper. Al snel maakte hij de overstap naar web development en inmiddels heeft hij meer dan tien jaar ervaring in het vak. Bij Leiderdorp Instruments is hij gestart als software developer, met een focus op zowel front-end als back-end development. Hij ziet zichzelf dan ook meer als een fullstack developer.
Op de vraag waarom hij voor Leiderdorp Instruments heeft gekozen, antwoordde Niels:
"Bij mijn vorige werkgevers werkte ik voornamelijk voor kleinere organisaties. Bij Leiderdorp Instruments kreeg ik de kans om met een groot platform vol data te werken, wat een flinke uitdaging vormt om goed te stroomlijnen."
Eerste Project bij Leiderdorp Instruments
Niels mocht direct aan de slag en meedraaien in een update van de ElliTrack Portal. Samen met zijn collega's Casper en Mark werkt hij aan het onderhouden en verbeteren van de portal. Wat dit project bijzonder maakt, is dat het team sinds kort werkt volgens de Scrum-methodiek. Elke drie weken is er een nieuwe sprint, waarin bugs en nieuwe functionaliteiten worden gereleased. Deze updates worden ook actief gecommuniceerd naar de klanten, zodat er meer duidelijkheid is over wat er verandert.
Een van de recent toegevoegde functionaliteiten is een nieuwe FAQ-pagina en een changelog-pagina. Dit is dus de plek waar de klant kan zien welke updates er zijn gedaan. Daarnaast zijn er ook interne functionaliteiten verbeterd die veelvuldig gebruikt worden door het team. Niels vertelt enthousiast over de voortgang:
"We zijn nu bezig met de tweede sprint, die op 6 juni wordt gereleased. Alles loopt op schema en we hebben een aantal grote wijzigingen, waaronder ‘nieuw overzicht inclusief zoekfunctionaliteit’ die deels wordt opgeleverd."
Toekomstplannen voor de Portal
Niels kijkt graag vooruit naar de toekomst. Eén van de grote doelen is om over te stappen naar een API-structuur. Momenteel wordt data doorgezet via FTP of CSV, maar uiteindelijk moet de klant zelf kunnen bepalen hoe ze de data willen onttrekken. Verder zijn er plannen om de huisstijl van de portal te vernieuwen en alles in een nieuw jasje te steken. Dit zal niet alleen het onderhoud vergemakkelijken, maar ook de gebruikerservaring verbeteren.
Communicatie met de Klanten
Transparantie naar de klanten toe is een belangrijk speerpunt. Naast de changelog-pagina wordt er nagedacht over het versturen van nieuwsbrieven om klanten op de hoogte te houden van de nieuwste updates. Dit idee bevindt zich echter nog in de beginfase en zal worden afgestemd op de behoeften van de klanten:
"Het is belangrijk dat klanten begrijpen wat we doen en waarom bepaalde wijzigingen worden doorgevoerd. Dit vergroot niet alleen de tevredenheid, maar ook het vertrouwen in ons werk."
Contact
Heb je vragen of opmerkingen over de ElliTrack Portal of misschien een verbetering waar je al lang op hoopt? Niels is benieuwd naar je suggesties. Je kunt hem bereiken via info@ellitrack.nl.
We wensen Niels veel succes en kijken uit naar de innovaties en verbeteringen die hij samen met de rest van het R&D team zal brengen aan Leiderdorp Instruments!